backgroundsarphatistraat

Persbericht: Feestelijke opening Nederlandse Debatclub bij ons op kantoor 2 sept 2013

Dé

Maandag 2 september aanstaande wordt het nieuwe debatseizoen ingeluid met de feestelijke en officiële oprichting van Dé Nederlandse Debatclub!
De opening vindt plaats bij ons op kantoor. Aanvang vanaf 19.15, start om 19.30.

Aanmelden voor deze avond kan via debatavond@denederlandsedebatclub.nl .

Zie voor meer informatie onderstaand persbericht.

Debatseizoen gaat 2 september van start met bruisende Masterclass
Nieuwe debatclub in Amsterdam organiseert feestelijke opening!

AMSTERDAM – Op maandag 2 september a.s. begint het nieuwe debatseizoen in Amsterdam met de officiële en feestelijke oprichting van Dé Nederlandse Debatclub. De eerdere pilot- en kennismakingsavonden in juni en juli waren een groot succes en dus kan de nieuwe club nu echt van start. Dat gebeurt maandag 2 september o.a. door het tekenen van de Akte van Debat. Niet eerder werd in Nederland een Akte van Debat getekend.

De initiatiefnemers Dennis Bemelmans en Jerry Helmers kijken met veel plezier vooruit naar de komende debatmaanden: “We hebben een inspirerend programma aan activiteiten; bovenal hopen we nóg meer mensen enthousiast te maken voor de debatsport.”

Want dát is waar Dé Nederlandse Debatclub voor staat: debatteren op basis van verschillende stellingen waarbij het niet uitmaakt wat je mening in het echte leven is. De club komt elke eerste maandagavond van de maand bijeen. Op 2 september wordt onder andere een Masterclass ‘Argumenten Labelen’ gegeven. Hoe leer je sneller schakelen in een verhitte discussie? Hoe overtuig je je gesprekspartner? “Door veel te debatteren train je jezelf ongemerkt op dergelijke nuttige vaardigheden,” zegt Jerry.

“Het bevordert je creativiteit en je logisch beredeneren. Zo kun je in een gesprek – bijvoorbeeld op het werk – je argumenten scherper stellen en je hebt een effectiever weerwoord. Want, iedereen heeft het wel eens meegemaakt dat pas uren ná de felle discussie, je de juiste argumenten te binnen schieten. Maar dan is het te laat.”

Dé Nederlandse Debatclub is voor Young and Old Professionals met ambitie. Zowel werknemers als ondernemers. “We besteden ook aandacht aan het spreken in het openbaar en de wijze waarop we elkaar kritisch – maar wel met argumenten – beoordelen,” legt Dennis uit. “Daarnaast moge het duidelijk zijn dat lid worden van de club ook ongekende netwerkpotentie oplevert. In ieder geval met leuke mensen die ambitieus zijn en elkaar met verrassende argumenten willen triggeren.”

De feestelijke opening vindt plaats bij Probaat Accountants en Adviseurs in de Sarphatistraat 656 te Amsterdam, op maandagavond 2 september. De zaal is open vanaf 19.15 uur, de start is om 19.30 uur. Aanmelden is wel gewenst en dat kan via debatavond@denederlandsedebatclub.nl – er zijn geen kosten aan deelname verbonden. Meer informatie is te vinden op www.denederlandsedebatclub.nl

Met oog voor mens, millieu en maatschappij